26 Januari 2019

Taman Syurga Kinabalu,Hounon Ridge

Hounon Ridge Farmstay, Taman Syurga Kinabalu, sedikit bombastik intro kali ini untuk menyatakan betapa indahnya, begitu cantiknya, wow fantastic, wonderfull dan bla..bla..bla..datang sendiri la lagi bagus. Perjalanan masuk simpang Bundu Tuhan ke lokasi ini tidak la begitu mencabar sangat. Melainkan anda berjalan kaki, memang sedikit lewat untuk sampai. Jika bergerak menggunakan kenderaan mungkin sekitar 30 minit pasti sampai tidak termasuk sesat jalan. Jikalau anda sesat la, rasanya tidak sukar sangat menjejak tempat ini dengan menggunakan Mr.Waze..

Waktu pagi paling awesome merakamkan Gunung Kinabalu

Bayu di Puncak Kinabalu awal pagi

Tempat yang sejuk dan nyaman

Hounon Ridge Farmstay


Tempat ini memang sudah popular sejak dibuka dan menerima ramai pelancong sama ada dari tempatan mahupun luar. Tujuan mereka datang tidak lain tidak buka..sendiri mau ingat la..


Penginapan banyak disediakan, selesa dan terbaiklah, pasal harga saya kurang pasti, cuma yang saya ingat sekitar RM150-200, itupun bilik yang mampu saya bayar ketika berkunjung ke tempat ini. Korang google ja la, senang. Bah malu apa bosku...mari la jelajah Sabah, nikamti keindahan negeri kami.


Tiada ulasan: