05 Ogos 2011

Isteri Ketua Pasukan Singapura Menghina Safee Sali dan Amirul Hadi


Ada macam-macam berlaku dalam arena bola sepak kebangsaan kita, belum pun terubat kedukaan kita dengan kekalahan teruk pasukan Harimau Malaya terhadap Lion, kini muncul pula satu penghinaan oleh isteri ketua pasukan Singapura terhadap Safee Sali dan Amirul Hadi.

Hidayah Sharil isteri kepada ketua pasukan Singapura telah mengelar kedua-dua pemain kebangsaan kita sebagai monyet menerusi aksi mereka pada perlawanan lepas. Tomahan ini telah dilemparkan menerusi akaun Twitternya iaitu hidayah17.

Kenyataan tersebut amat mendukacitakan apa tak lagi beliau tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan negatif sedemikian. Hati dan perasaan para peminat bola sepak tanahair telah terguris. Ini terbukti apabila akaun twitter hidayah17 telah ditutup kerana mendapat serangan hebat dari para peminat bola Malaysia.

Bagi Safee Sali yang merupakan ikon baru bola sepak tanahair, sepatutnya kenyataan tersebut tidak harus dilemparkan oleh beliau yang juga merupakan isteri kepada sahabat baiknya, yang juga turut beraksi di persada liga Indonesia. Namum begitu Safee Sali memberi peluang kepada Hidayah untuk memohon maaf secara terbuka.


Dari Sharif Putra

Tiada ulasan: