08 Jun 2011

Kuasa Twitter


Walaupun korang semua memang sudah mengetahui apakah itu Twitter, apakah yang bestnya tentang twitter ini dan bagaiman menggunakan twitter. Saja saya nak tulis sebagai perkongsiaan bersama, ilmu yang baik best nak share kan. Yang tak best pun ada juga yang nak share betul tak?.

Baiklah apakah itu Twitter?.. Twitter ialah sebuah layanan Microblongging yang bertujuan untuk menjawab sebarang pertanyaan, perkongsiaan maklumat, foto dan banyak lagi di dalam blog kalian.

Meskipun terdapat terhad dari segi penggunaan karakter iaitu sebanyak 140, namum pengaruhnya semakin meningkat. Saya sendiri apabila menggunakannya terasa amat seronok. Kalau sebelum ini saya agak lembab dan lambat memperolehi apa-apa maklumat dan sebagainya, tetapi apabila mula menggunakannya terasa lain jadinya. Dari segi promote blog amat mudah dan simple. Setiap entri baru yang saya tulis menerusi blog saya akan cepat tersenarai ke timeline twitter.

Harus diingat oleh kalangan blogger twitter amat membantu traffic blog kalian. Meskipun blog saya ini tidak popular seperti blog-blog yang telah mendapat rank yang terbaik, tetapi ini adalah merupakan langkah terbaik untuk saya lebih maju dalam berkarya menerusi blog dengan bantuan twitter. Meskipun hanya sekadar 140 karakter tetapi membolehkan blog kalian akan dibaca, terlah, terjah dan diamati oleh seluruh dunia.

Memang best twitter ni kan. So apa tunggu lagi mulakan langkah dari sekarang, cipta akaun dan identiti twitter kalian supaya anda lebih dikenali dan memudahkan proses serta aktiviti blongging.

Sebagai perkongsian kepada follower blog saya bolehlah klik button follower twitter di atas sebelah kanan blog saya. Kalian follower twitter saya dan sebaliknya saya akan follower balik...agak mudah kan...selamat mencuba

6 ulasan:

adrenalina berkata...

eh ...baru sahaja selesai "memasang" tweeter..erm walaupun belum pasti apa kegunaannya hahahaha...

putrasharif@gmail.com berkata...

Adrenalina: tq..wow pantas n cekap awak, siap buat pula tu..bagus sgt la senang kt share apa2 yg kt update dlm blog, twitter n FB..so jg lupa follow twitter sya ya

Faaein Talip Roy berkata...

akaun twitter ada dah.. tapi tak reti nak guna.. ajar.. ajar.. hehehe..

putrasharif@gmail.com berkata...

FTR: Tq bro ulasan bagus tu..next entry sya faedah2 n kegunaan twitter..c u soon

Fane Davis berkata...

Hi bro,best ker benda twitter nehh??FB pun saya tiada..hehhe

putrasharif@gmail.com berkata...

Hai FD..FB n Twitter bukan sahaja promote blog tapi jg membantu inform follower FD tengok2 klu blog sudah update, leh kongsi topik yg singkat2 ja dlm Twitter..