01 April 2011

Favourite PhotoShot

Assalamulaikum dan Selamat Sejahtera. Buat ke sekian kalinya bertemu lagi dalam ruangan maya tidak bernyawa ini. Namum hajat dan ispirasi kita mungkin adalah sama. Maksud saya photographer yang empunya kreativiti dan cerita serupa dengan saya. Penghasilan karya berfoto kali ini yang membawakan tajuk Favourite PhotoShot iaitu beberapa siri kembara foto yang telah saya lalui sehinggalah ke destinasi kepulauan di Sabah. Banyak lagi sebenarnya destinasi cool dan menawan khususnya di Sabah belum saya terokai. Antaranya misi yang belum terjawab ialah pulau Sipadan, Ligitan dan Mabul. Insyallah disuatu masa kelak akan saya tawan destinasi bertaraf dunia ini. Mari kita layan sejenak hasil karya yang tidak sepertinya ini. 

Photo 1# Exif Info Exposure 5 sec, at f/4.5, ISO 100 Camera EOS DSLR 400D.
Camouflage : This photo was created with the idea of spontaneous.Still have aesthetic value for me. Elements of interest lies in the shadow of the subject.


Photo 2# Exif Info Exposure 1/100 sec, at f/2.8, ISO 100 Camera DSRL 400D with Tamron 90mm.
Grasshopper : To take photos of subject is a bit tedious. I have to be patient, calm, tired and the result is quite good. 

2 ulasan:

Asri Alam berkata...

good idea bos. mau tiru ni

putrasharif@gmail.com berkata...

Tq bos sasa...just kongsi ja info ni