26 Julai 2012

Mt.Kinabalu Dari Kg Rajunah

Foto 1. Gunung KInabalu dari Kg Rajunah

Foto 2. Menggunakan Teknik Slow Shutter Speed

Gunung Kinabalu adalah simbol kemegahan dan keunikan bagi negeri Sabah. Siapa-siapapun yang berkunjung ke negeri ini, sudah pasti tidak ingin melepaskan peluang untuk merakamkan gunung ini.

Bagi fotografer pula sudah pasti panorama Gunung Kinabalu adalah merupakan senarai keutamaan sebagai koleksi terpenting. Rakaman pula ada pelbagai lokasi, sudut menarik dan situasi cuaca. Namum kali ini saya nak koongsikan sudut, lokasi dan cuaca yang berlainan iaitu bukanya berada di atas gunung ataupun tempat popular Kundasang.

Rakaman saya ialah dari Kg Rajunah, yang jauhnya lebih kurang dalam 30KM dari kaki Gunung Kinabalu. Lokasi ini berada di daerah Kota Belud dan betul-betul menampakan gunung seolah-olah berada di atas air iaitu kolaborasi antara sungai Kadamaian dan gunung. Pendek cerita semua POI dalam gambar memang menarik, background panorama gunung dan jika bernasib baik langit membiru serta foreground pula aliran sungai Kadamaian yang datangnya dari gunung juga. Jom selak-selak hasil rakaman saya di Kg Rajunah....saksikan juga Photo Outing saya dari Kg Tambatuon kelak..

Akushatra BlackBerry®

2 ulasan:

RichardCM berkata...

tidak pernah ke kg Rajunah. wah 2nd pic, hebat bro!

putrasharif@gmail.com berkata...

Terima kasih tuan, kamu sgt baik hati..